STT i Tranemo

Det plingade på dörren och den lokala gratistidningen STT dök upp som avtalat efter att fastighetsägaren ringt kvällen innan och frågat om vi ville ta emot journalisten. Det blev ett två timmar snack om ditt och datt. Om flytt från stan till en mindre ort. Om flytt från villa till hyreslägenhet. Om det nybyggda lägenhetshuset. Tankar om det relativt nya pensionärslivet. I onsdags kom bilagan Bygg & Bo ut.

Jag trodde jag hade haft mina 15 minuter i rampljuset i Hallands Nyheter dec 2011: https://kulturinatur.blogspot.com/2011/12/en-kaffe-och-en-hallands-nyheter-i.html

(arkiveras för eget minne och under "självskryt")

Frugan, Ylva på STT och Bengt Kettil fastighetsägare.

Kommentarer

  1. Då fick du och frugan 15 minutes of fame till. Grattis! Tycker att ni gjorde ett väldigt smart beslut att sälja villan (i tid) och flytta in i en hyreslägenhet istället för att köpa en bostadsrätt. Nu kan ni leva gott och förhoppningsvis lite "lyxigt" och leva upp pengarna ni fick för villan.'
    PS. Mina ögon är hyfsat skarpa med läsglasögon, men jag kan inte läsa texten i din bild. Gissar dock att det var en rolig läsning:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detr känns som ett bra beslut. Om jag klickar upp bilden så kan man nog läsa texten.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer