Portabel

Jag investerade i en Plexgear CD/DVD-läsare och brännare då nutidens laptops inte har en inbyggd CD/DVD-spelare längre. Inte för att så många datorprogram kommer på CD numera men jag har en äldre version på CD av Photoshop. Visserligen har jag några bra gratisprogram för enklare bildredigering men för något år sedan använde jag bara Photoshop och vill inte riktigt förlora och glömma det jag lyckats lära mig (vilken är en bråkdel av allt man kan göra) i detta bildredigeringsprogram. Det var bara att plugga in USB-kabeln i datorn och köra. 

Kanske kan man plugga in den till en USB-ingång på TV'n och köra DVD-filmer från den? Hmm... måste testa.

Kommentarer

  1. Jag köpte en ny stationär dator för några år sedan. Inte heller till denna fanns en cd/dvd-spelare, så jag tvingades köpa en portabel. Mest för att kunna spela alla cd-skivor som tyvärr samlar en del damm i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har de börjat ta bort dem i stationära också!

      Radera
  2. Det var strålande idé att testa DVD-spelaren tillsammans med tvn. Smart tänkt där.
    Använder också PS fullversion som jag "hyr" månadsvis från Adobe för 120 kronor/månad. Nu använder jag bara några få funktioner av programmet, så för mig skulle nog Photoshop Elements för cirka 700 kronor totalt räcka gott och väl. Men precis som du så har jag lärt mig vissa funktioner på mitt jobb, så jag vill fortsätta med PS.
    Lycka till nu med din portabla DVD/CD-spelare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju relativt billigt att hyra PS för 120:- men nu får min version av den äldre PS duga.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare