På Centralen i Tranemo

... kan man läsa ett stort urval av dagstidningar i foajén/torget/rundeln utanför restaurangen och biblioteket. Några var redan framlagda på bordet vid läshörnan som har 5 sköna skinnfåtöljer.
Därefter tog jag de få stegen in till Fridas Hotell och Bistro och avnjöt en god Morotskaka dagen till ära.
Nu hade jag ingen brådska hem igen utan tog mig an väggen där de senaste senaste tidningarna och magasinen finns on display.
Men sedan var det dags att pulsa hemåt i snön, alla de 52 stegen, det var dags för lunch. När jag kom hem passade frugan på att gå dit och ta sin fredagslunch. Jag menar det är ju dumt att slita på varandra. "Jag är ute när gumman min är inne och jag är inne när gumman min går ut..."

 

Kommentarer

  1. Hahaha! Det gäller att INTE nöta på varandra, och det verkar ni klara av alldeles utmärkt. Vilket super mysigt ställe tvärsöver gatan från er nya lägenhet. Kul med att kalla denna medelpunkt till Centralen - fyndigt:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer