Pepparkakssäsongen

... är härmed startad. 
På ICA hittade jag Nyåkers pepparkakshjärtan som jag tycker är absolut godast, så det blev två burkar för att vara på den säkra sidan i vart fall veckan ut. På vår förra ICAbutik tenderade de att ta slut ganska snabbt.  
Kaffet smakar bäst i specialbeställda muggar av Trine Lise Keramik och så hittade vi fantastiskt fina North ledljus i form kronljus från Claes Ohlson verkligt naturtrogna både i ljuskälla och stearinkänsla om man tar på dem. Kaffet då... just nu är vi tillbaka till vanligt hederligt Gevalia Brygg.

Kommentarer

  1. Det första jag reagerade på när jag såg bilden var nog koppen och fatet. Så himla läckert. Helt i min smak:-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också dessa pepparkakor jag äter dom året runt till kaffet

    SvaraRadera
  3. Vilken stämningsfull bild. Ledljus aha... du fuskar alltså. Annars gillar vi ICAs kronljus med 100% stearin. (jag tror de är därifrån) Pepparkakan gillar jag också såklart, och tack för att du startar pepparkakssäsongen. Nu vart jag allt sugen på pepparkaka och kaffe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite fusk det är men dessa är riktigt fina.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer