M-dagen


Torsdagar har kommit att bli dagen då vi har sonsonen på eftermiddagen. Idag var det min tur att hämta. Men först jag tog en promenad till Centralen för en fika på Fridas hotell & bistro.
Därefter blev det en sittning i foajén med att läsa några tidningar från biblioteket i samma byggnad. Jag köpte dessutom en barnbok i boklådan för utsorterade böcker för 5:-.
När tiden var inne tog jag ut kärran gick den korta sträckan till förskolan. Idag stod M vid fönstret vilket inte hänt tidigare men han väntade inte på farfar utan stod och lekte just där och jag såg honom på långt håll men M såg mig först när jag var framme. På vägen hem tar vi alltid lite extra tid att kolla på bussar, lastbilar och kanske andra arbetsfordon som kör genom samhället. 
Sedan blir det lek stort sett hela tiden, vi kan läsa en eller två böcker och kanske se något barnprogram på SVT Play så att farmor och farfar får vila lite.

Kommentarer

  1. Cafe table shot is so relaxing to look at

    SvaraRadera
  2. Ja, halleluja för barnprogram när man har småttingar hos sig! Inte behöver man bry sig så mycket i skärmtid heller - inte just då i alla fall -. /Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite barnprogram och en bok sedan har man återhämtat sig en aning. :-)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer