Gåstorget i 12.800 ISO

Gåstorget blev en överraskning, många gånger har jag gått fram och tillbaka på Stora Nygatan och Västerlånggatan i Gamla Stan utan att upptäcka att det fanns ett litet torg där inne i gränden. Dessutom en fantastisk skomakarbutik väl värd att fota.

Men nu var detta en av ett antal gånger kameran ställde in 12.800 ISO utan att jag bad om det, vilket jag anser är en stor miss av Canon på en annars förträfflig liten kamera Canon G7X mark II. Men nu känner jag till Gåstorget till nästa gång och då får det bli fler bilder som kan användas.
Jag tycker att man skall kunna ställa in ett max-ISO och att kameran inte ställer om detta utan att man går in i menyerna och ändrar tillbaka, touchdisplay är bra men man bör manuellt kunna låsa inställningar.

Kommentarer

  1. Ja den skylten och det skyltfönstret var nog helt i din smak:-)

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt att man kan fota just under alla ljus förhållande utan stativ och det blir bra
    det var ett som jag uppskatta då jag gick över till digital kamera enkelheten med det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart det bästa med det digitala fotandet plus att det är billigt.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer