Kalvängsberget i Tranemo

Jag fortsätter att utforska mitt nya närområde. Igår gick jag en liten sträcka utmed ån Assman och kom fram till en kulle som senare visade sig kallas Kalvängsberget. Nackdelen var att jag fick ta samma väg tillbaka då jag inte kunde se någon annan stig. Idag tog jag cykeln utmed Pyttebanan för att se om jag kunde angripa "berget" från andra sidan Men det var sankt och de enda jag stötte på var några kossor. Så det blev att ta mig runt och ta samma väg som igår. Där vid foten av berget mötte jag en motionerande kvinna som använde Kalvängsberget som en pulshöjare på sin runda. Hon sa att det bara finns denna stig fram till berget. 

Jodåsåatt... det är sånt här som sysselsätter en pensionär under dagarna... det och att publicera här på bloggen och på Instagram. 😉

 

Kommentarer

  1. UNDERBARA bilder. Denna plats har jag missat. Får läsa på lite mer om centralortens pärlor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själva berget/kullen var väl inget speciellt, men jag gillar området utmed Assman. Detta är ju lite ny typ av natur numera som jag har nära att ta mig till.

      Radera
  2. Helt underbara bilder, speciellt dom med speglingarna. Femfemman jobbar/bor ju nära Tranemo. Det är ju ofta så att man blir hemmablind om man bor i en viss ort. Det är många gånger "turisterna" som upptäcker saker som man själv totalt missat.
    Medge - det är inte helt fel att vara pensionär. Om du mot förväntan skulle få sysselsättningsproblem kan du ju alltid starta ett nytt tema/en ny utmaning. Det gjorde du ju för mera än tio år sedan. Minns att det blev en stor succé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart blir man hemmablind precis som du skriver. Jag som tog ut pensionering tidigare ville ha detta livet så snart är det 5 år som pensionär men jag är "bara" 66½ :-)
      Så du minns fotoutmaningarna. Känner att det var under bloggarnas topp, kanske inte lika mycket fart på bloggar numera, frånsett din och min då :-)

      Radera
  3. Underbara bilder från en till synes underbar plats. Toppar är de två första bilderna.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer