Vi besöker Erikson Cottage i Ljungsarp

Besök på Erikson Cottage idag. Då har vi nog besökt de vackra fikaställen i Tranemo kommun som vi listat upp under denna sommar. 
Jag har kanske utnämnt världens godaste bullar tidigare [här]. I den ligan går nog Erikson Cottage in på första plats. Det blev en kanel- och en kardemummabulle. 
Dessutom valde jag en helt perfekt kaffemugg till fikat. Muggen (närmast i bild) var gjord av @trinelisekeramikk [länk]. 
VI har lagt in en beställning på 4 av just dessa muggar och fått det verifierat att hon skall göra 4 till oss.

Kommentarer

  1. Härligt ställe! Åt hamburgare till lunch för någon vecka sedan. Mycket gott med hembakta bröd. Köpta hamburgerbröd tycker jag är rätt värdelösa.//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg en man som fick in en rejäl räkmacka, den såg också läcker ut. Ja köpta hamburgerbröd är inte så värst "roliga".

      Radera
  2. Kul att du har en bloggkompis Anna-Lena som faktiskt har Värnamo med omnejd som hemmaplan:-)
    Å kaffemuggen - ett mellanting mellan mugg och kopp - är helt i min smak. Gillar storleken och "öglans" utformning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kul med bloggkompisar på nära håll, fast med dig får jag ju koll på vad som händer i Täby. ;-)
      Det var precis det jag gillade med muggen också - storlek och storleken på örat.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer