Första gången

Idag var första gången jag var med mamman och hämtade sonsonen på förskolan. Han satt i en soffa tillsammans med pedagogen och de 4 barn som var där denna eftermiddag. Det var lugnt och trivsamt och de var så inne i boken att han inte hörde när jag och mamman kom. Nog kunde jag se lite tankeverksamhet i ögonen att han undrade vad farfar gjorde där på förskolan men snart förstod han att det var hemgång och då kom han fram till mig och jag lyfte upp honom i famnen så gick vi till kapprummet. Nästa gång kanske jag kan hämta honom alldeles själv. Farmor väntade hemma hos oss med smörgås och jordgubbar. I vårt hus gillade han att kolla på bilarna på villagatan utanför hans plats vid köksbordet. I lägenheten är det lite svårare, men jag kom på en bra plats för honom. På diskbänken på en pall hade han full koll på allt som rörde sig utanför på gatan. Jag misstänker att denna plats kommer att krävas nästa gång han kommer på besök. Visst kunde jag förstå hans fascination av livet utanför. Denna Impala hade kanske sett sina bästa dagar, strax kom ett medelålders par och satte sig i den och mullrade iväg. Det är ju sommar, sol och stekhett och då åker man nercabbat. Sådana här vyer gillar både jag och sonsonen!

 

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer