Tretton på dussinet

Att försöka sälja denna typ av spegelreflexkameror känns numera väldigt svårt. På annonsmarknaderna går det tretton på dussinet av dessa Canon- och Nikonmodeller. Bra kameror med fin bildkvalitet och relativt stryktåliga, men har tiden sprungit förbi denna typ av kameramodeller, möjligen. Kanske tiden även sprungit förbi hela kameraeran så som vi lite äldre minns den. Nu kanske det är smartphones med alla fördelar de har för att dela bild och film direkt till sociala medier som gäller. Kanske är det bara vi äldre som forfarande vill hålla kvar i dessa rejäla kameror utan risk för att de halkar ur greppet i en bildtagning. Jag har försökt sälja denna uppsättning styckvis eller att köpare får plocka ihop det hen vill ha. Trots att priserna inte ligger fast känns hela denna era nu ganska ute.

 

Kommentarer

  1. Senaste mobilen, den är i paritet med de båda kameror som jag har. Så jag har tänkt lite som du.... Tror att min pocketkamera hänger med ett tag till ... så enkelt att bara ta upp ur fickan och knäppa. Lättare än med mobilen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det och det känns mer som man "fotar" på något sätt. Men jag kan verkligen se och förstå fördelar med att fota med smartphone.

      Radera
  2. Jag har en stor mängd analoga kameror, de flesta Minolta spegelreflex, funderar i mitt stilla sinne på att kassera dessa. Är det värt att annonsera ut dessa? förmodligen inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som den analoga nostalgin är över. Yngre personer som för några år sedan villa testa att fota med film har nog insett att det var roligare och enklare i tanken.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer