Stenkross och sorteringsverk

När jag kör små grusväger stöter jag ibland på objekt som jag bara måste fotografera. Rost i skog är på något sätt vackert även om det inte hör hemma där kan jag/man tycka. Men det är intressant att fotografera och så kan jag lära mig något om objekten som finns kvarlämnade där. Först är det en Svedala Arbrå P 7550-125 eldriven mobil stenkross. Vilket år den kommer ifrån har jag inte lyckats hitta.
Intill stod en Ulster Plant LTD 106-440 UP-PC från 1971. Det visade sig att detta skall vara en mobilt sorteringsverk för jord.
Som sagt alltid lär jag mig något på mina små grusvägsturer.

Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Synd att det ska stå och bli förstört det går säkert att använda till mindre omfattning var i landet finns dom

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer