Café Vings Kvarn i Hökerum

Begav oss till nyöppnade Vings Kvarn för en koll och fika. Av erfarenhet vet jag att sådana här caféer ju vara lite hur som helst, en romantisk och fin tanke kanske inte riktigt slår ut som det var tänkt. Caféer poppar ju upp som svampar ur gjorde varje vår och sommar. 
Men detta café på absoluta toppen av min betygsskala både vad gäller fika, lokal och omgivning
Två våningar där det var luftigt och fritt mellan borden gör att trängseln blir minimal och utanför finns en stor yta med många bord. 
Visst kommer det att bli än bättre med fler iordningställda rum och ytan ute blir allt bättre ju längre in på sommaren vi kommer. 
Det blev ett positivt besök. Karta plats.

Kommentarer

  1. Ett café helt i min smak. Lite retro och lite "ruffigt" och vilken härlig uteplats. Hoppas att många hittar dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De fick tydligen brått om att hitta en till bagare eller fler personell, så det blev nog en lyckad satsning

      Radera
  2. ser vackert ut i en fin miljö
    ser att det går bra att kommentera här på din sida på google
    har märkt sedan länge nu att det är svårt på flera bloggar jag följer att få in en kommentar sedan google gjorde om kommentars fältet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har problem med att kommentera via annan webbläsare än Google, eller om det är ett annat av mina Googlekonton, lite strul är det i alla fall.

      Radera
  3. Vilket trevligt ställe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tydligen gått över förväntan sedan invigningen. De får anställa fler personal.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer