Goody Jeanswear by Erlabolaget

Hällde ut en gammal karamellburk i plåt som jag röjt ut från min mors lådor som skulle slängas... och se där! Några gamla knappar gjorde att minnet började arbeta och tog mig tillbaka till mitt första jobb.
Tryckknappar till jeans, så om det är någon som behöver knappa om sina gamla GOODY Jeans eller GOODY jacka från första halvan av 70-talet så vet ni var reservknappar finns. 😉😊 

På den tiden skulle många av konfektionsindustrierna i Sjuhäradsbygden gå över till att sy jeans. GOODY tillverkades av Erikson & Larson AB (Erlabolaget) i Borås med filialer i bl.a Dannike och där satt jag och slet på ackord med dessa jeans. 
Hur populära jeansen blev kommer jag inte ihåg, jag vet dock att jag aldrig använde ett par Goody. 

Kommentarer

  1. Trodde att deg var du på bilden. 😊
    Erla-bolaget känner jag igen. Men inte varifrån namnet på firman kom!
    Goodyjeans, nej, det har jag aldrig haft. Kommer inte ihåg när jag började använda jeans, tror inte att det var förrän en bit upp i tonåren.Det var mycket manchesterbyxor innan dess. Antar att Erlabolaget sydde sådana också. Mina var hemsydda! Gick bra det också!
    En god onsdag önskar jag er båda. Ska f.ö. åka till en större affär väldigt nära ert kommande boende, alldeles strax!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Manchester var ju poppis. Vi var på väg i det hållet också idag, men nu 15:30 är vi hemma igen.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.