Gems ekipering i Dalstorp

Gems Ekipering i Dalstorp, 2012-01-14 & 2015-09-17. Det började med att jag sneglade på den för mig spännande skylten när jag ibland åkte förbi. En dag 2012 stannade jag och fotade den. I samband med Gölingstorps marknad 2015 stod dörren öppen och det blev ett besök inne i affären som till stor del nu var en secondhandbutik. Men längst in fanns en avdelning som hade nya kläder och reklam bevarat från 60-70-talen. Visst lockade det att köpa Tensons fritidsbyxa med Kjell Isaksson på bild. Det var ju sådana man vill ha på gympan i högstadiet i början på 70-talet. :-)

Kommentarer

  1. I den mysiga affären har tiden stått still. Å skyltlådan - hoppas den finns kvar. Den ser ut som om den varit med om mycket den med;-)

    SvaraRadera
  2. Nostalgi! Göstas ena son hade jag i några ämnen när jag var ung och jobbade i skolan där. Hu!
    Handlade någon gång på GeMs då det begav sig. Gösta Mårtenssons...
    Har tyvärr aldrig besökt second hand butiken. Besöker gärna Återbruk i Limmared, i övrigt så undviker jag second hand affärer. Det finns mycket "gammalt skräp" här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för info om Gems. För ett antal år sedan blev det ganska mycket besök på loppisar då jag jobbade över stora områden, rast var ibland lika med besök på loppis. Många vinyl och fotoprylar bar jag hem då. Nu blir det aldrig loppis eller SH.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.