Canon IXUS 300 HS

"Canon Ixus 300 HS är verkligen inte vilken kompakt som helst. Den är snabb som ingen annan, ljusstark som få och har en bildkvalitet som nästan mäter sig med systemkameror." så skrev Kamera & Bild i sin test 2010-06-23. I juli samma år hade vi köpt denna lilla kompaktkamera som frugan använde.
Efter alla lovod i recensionen avslutar tidningen så här: "Canon Ixus 300 HS är en ovanligt bra kompakt med extremt bra mörkeregenskaper. Den är också snabb i alla lägen. Canon är medvetna om detta och tar betalt därefter (4100kr). Ändå tvekar vi inte att rekommendera kameran för alla som vill ha en riktigt bra kompakt." 

Vår kamera tappades på köksgolvet och med objektivet utfällt så landade kameran givetvis på detta och en skevhet uppstod så objektivet fastnade. Jag har för mig att försäkringen täckte detta och en ny kunde införskaffas. 
Fler av mina kameror hittar du under etiketten Kameror jag ägt och använt - Digitala.

Kommentarer

  1. Väldigt bra och smart med den "drulleförsäkring". Konstigt nog har jag aldrig tappat en kamera eller mobil. Ja, det borde jag inte ha sagt, för det får jag nog äta upp... Förhoppningsvis inte, men nu vet jag i alla fall att drulleförsäkringen täcker skadan;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det var första och enda gången vi nyttjade den. De är smidiga men relativt lätta att tappa de där små kompaktkamerorna om de inte har nån typ av grepp.

      Radera
  2. Kul story! Tur att det gick bra med en drulle försäkring. Jag började faktiskt med en IXUS 30. och sedan vart det 40, 50 och en 85:a. Numer använder jag två 115HS som komplement. Jag gillar dom och batterierna är detsamma på de modellerna. Dom är snabba när man startar upp dem.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer