FotoVox på Wieselgrensplatsen i Göteborg

På Wieselgrensplatsen i Göteborg fanns en fotoaffär med några vackra skyltar utanför butiken. Jag fotade dem i juli 2014. 
Fotovox hade funnits här i hörnet vid Wieselgrensplatsen i nästan 30 år. 
Butiken tillhörde Lennart Lindebergs familjeföretag och var den sista av fem Fotovoxbutiker. Under september 2016 lades Fotovox ner för gott, deras klassiska skyltar hade redan då plockats bort. 
Jag hoppas att de vackra neonskyltarna hamnade hos någon som vet att bevara.
En av de 5 vackra FotoVoxskyltarna sitter på en vägg i köpcentret i Angered som jag fotade november 2014. Men någon fotoaffär fanns inte då inne i köpcentret.

Kommentarer

  1. Vilken fin neonskylt! Har aldrig hört talas om just den affären, så den kedjan var kanske bara verksam i västra och/eller södra Sverige.
    Hoppas som du att skyltarna kom till någon som ville piffa upp dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att firman bara fanns i Göteborg. Fick en kommentar på Instagram att en privatperson tagit hand om en av skyltarna som nu lyser fint i hemmet. :-)

      Radera
  2. Jag kommer ihåg fotofirman. Var på Wieselgrensplatsen och handlade många gånger under mina år i Göteborg.

    SvaraRadera
  3. Har passerat Wieselgrensplatsen många gånger under mina besök i Göteborg och förvånats över floran av skyltar kring en enskild butik.

    SvaraRadera
  4. Skövde-Putte24 december, 2021

    God Jul, Tony! Tack för i år!

    SvaraRadera
  5. Mycket fina skyltar, men ingen fotoaffär kvar? Konstigt att de får hänga kvar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det plockades ned strax efter.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer