Sansade sulor

5 oktober: När jag var ung var det häftigt med breda fälgar och lågprofildäck, den trenden finns väl kvar bland unga bilägare. I ärlighetens namn var jag en ganska sansad ung man redan då, så även om jag drömde om häftiga fälgar blev det sällan några sådana till mina bilar. 

När vi köpte denna bil i juni så satt där i original lågprofildäck på breda och diameterstora fälgar, i mitt tycke onaturligt breda trots att det var originalfälgar som ingick i ett premiumpaket. 
Hur det än är och hur häftigt det än ser ut så är det inte så värst komfortabelt att åka på dessa hjul. Därför kände jag att jag ville lägga på de vinterhjul som följde med i bilköpet lite extra tidigt i år. 

Dessa var en sansad hjuldimension, alltså sådana som mer passar en gubbe som jag.

Kommentarer

  1. Hahaha! Du var ju sansad redan som ung, så jag kan ju knappast kommentera att längtan efter komfort kommer med åldern;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det gör det nog också, ganska mycket faktiskt :-)

      Radera
  2. Med saaben den vi köpte nu följde det med 19 tums hjul sommar som vinter
    jag gillar inte heller dessa lågprofil
    det blir hårt och stötigt tycker jag vart fall på dom vägarna som vi har här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stötigt och något mer vägljud in i kupén.

      Radera
  3. Jag köpte nog bil efter fälgarna nästan på ungdomens tid... eller dom fick följa med till nästa bil. Jag åker fortfarande med ej orginalfälgar på min bil som visserligen frugan har då. I somras när hon kom ut från ett köpcentra gick det en man runt bilen och hon undrade förstås? Jag måste bara se dina snygga fälgar från runt omkring svarade han. Men jag är ju lite yngre än dig... Tjänste bilen har jag anpassat till så lika fälgar som den andre, dock inte lika bredd. Dock ej lågprofil eftersom jag åker suvar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer