Smörjbryggan

Kommentarer

  1. Undrar hur många smörjbryggor jag sett under min uppväxt, men undrar hur många som kör upp en bil på en smörjbrygga idag? Det kan inte vara många av dagens bilar som körts upp på en smörjbrygga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanlig amatörbilreparatör finns det inte mycket man kan göra under en modern bil idag. Jag har fixat mycket på mina bilar under åren och använt verkstadslyft på en hyrd plats på OK t.ex. vilket kanske kan ses som en modern smörjbrygga. Även stått hemma i garaget med uppallad bil för att byta knutkors, hjullager, bromsskivor, m.m.

      Radera
  2. Fö minns jag bilresor i Sovjetunionen på 70- och 80- talet, där det fanns ett vägmärke med en bil som balanserade på pelare, vi körde första gången långsammare och långsammare, tills vi insåg att vägmärket betydde just smörjbrygga.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.