Nikkor AF-P 10-20mm f4,5-5,6G DX VR

Jag brukar ju skriva om mina kameror och fotoutrustningen genom mina år som hoppyplåtare, etiketter om allt detta finns som vanligt i foten av detta inlägg. Nu kommer jag till min senaste händelse inom detta.
Tanken var att en bra ordentlig raktecknande vidvinklig zoom skulle vara intressant och bra att ha, så jag köpte en ny sådan i februari [Länk]. Men hur bra lätt och smidig den än är så kom den inte till användning så som tanken var. Inget konstigt i och för sig, marknaden är fylld av begagnad fotoutrustning som i verkligheten inte var som i tanken där hemma vid datorn när man läser om alla förträffliga fotoprylar. För den som verkligen gillar att ofta foto i trånga rum och utrymmen, eller där man vill ta in hela sceneriet på museet, fota byggnader på trånga gator eller eller ta in i hela natursceneriet då är det en perfekt lins. 
Men nu är jag en vanlig man som nog mer vill ha en vanlig standardlins på min vanliga obetydliga kamera. 

Så jag lade ut objektivet på en annonsmarknadsplats och efter en vecka ringde telefonen och det var en köpare som hade tagit reda på mitt telefonnummer och ringde upp istället för att kontakta via Facebook Messenger. Bara det kändes ju som en seriös köpare som verkligen ville ha objektivet. Snack om ditt och datt så kom vi överens om att mötas. Så efter några minuter på mötesplatsen hade objektivet bytt ägare.

 

Kommentarer