Rundbalarna i Fyrunga

Att göra bilturer i Skaraborg är lika vackert och mysigt som att ta sig till Skåne och kära runt på små vägar mellan sädesfälten. Känslan här är den samma, vägarna är små och asfalterade och vyerna öppna och vackra. Slätterna i Skaraborg är en fröjd att köra runt genom i maklig takt. 
Det var precis det vi gjorde igår under några timmar. Mycket har jag kört där i jobbet och många vägar kan jag men fortfarande finns det avsnitt av vackra vyer och vägar jag/vi inte kört. 
Men först blev det en räkmacka på konditori Nordpolen i Vara.
Här är ett avsnitt och vy från byn Fyrunga. Bild 1 är ett sädesfält fotat österut och bild 2 samma stora fält fotat västerut. Där ville en Duvhök vara med på bild som satte sig på en av rundbalarna.
 

Kommentarer

  1. Snyggt! Såg mycket rundbalar då vi åkte genom västgötaslätten här om dagen. Både plastade och oplastade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Motiv som lockar till att fota, perspektivet blir mysigt på nåt sätt.

      Radera
  2. Rundbalar kan vara riktigt snygga om de är fotade på "ditt sätt". Riktigt läckert! Du åkte väl förbi Varas relativt nya coola stationshus också hoppas jag!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stationshuset fota jag när de målade det blått och satta saker på taken, det var 2012. :-)
      https://kulturinatur.blogspot.com/2012/05/resecentrum-i-vara.html

      Radera
    2. Vackra bilder och verkligen mycket vackrare än dina bilder från 2012 på stationshuset. Just nu klagas det högljutt på Växjös kommun- och stationshus. https://www.vaxjo.se/images/18.32ffec32174afaf178fc9b7d/1601630835407/_L8A0386_.jpg

      Radera
    3. Fast jag kan tycka att Växjö station är modern och ser ljus ut. Jag trodde Varas stationshus skulle vara tillfälligt och göras om efter ett år eller så. Men vi var där i veckan igen och det ser likadant ut fortfarande.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer