Vi åker till Hofsnäs Herrgård

... för den 324:de gången, känns det som i alla fall. Detta är en av våra utflykter i närområdet som jag och frugan åkt till för en gofika under alla år vi känt varandra och jag några år innan dess. Enormt vackert område med en fin bilväg från Dannike mot Torpa Stenhus och vidare mot Hofsnäs Herrgård med vatten på båda sidor och ev. vidare mot Länghem. Platskarta längst ned i inlägget. Här finns mat, kaffe, bad och båtuthyrning och fina strövområden. Givetvis skall man inte åka förbi Torpa Stenhus med allt som finns där.

Kommentarer

  1. Så välbekant! Så vackert! Får snart bli en tur till Hofsnäs för att äta lunch. Fiskgrytan är SÅ god.
    Vi är nog många i närområdet som ser Hofsnäs- Torpa som ett av de allra mest värdefulla smultronställena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju populärt och vad jag kan se har det hållit sig i bra standard kaffemässigt under alla år. Maten har väl fått ett uppsving under åren. Även besöksantalen ser ut att vara bra.

      Radera
  2. Idylliskt och fint! Kul att ha ett sådant fint ställe i närområdet. Å Femfemman håller ju helt med dig.

    SvaraRadera
  3. Min vän i Göteborg ska ta med mig till Torpa stenhus och Hofsnäs herrgård någon gång på en Sjuhäradstur. Det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får jag hoppas ni får en fin dag.

      Radera
  4. Tack för tipset! Det här stället hade jag nog aldrig hittat annars. Nästa gång vi är i krokarna har vi ett vackert ställe att besöka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer man på väg 27 är det relativt nära att svänga av in mot Länghem

      Radera
  5. Jag säger bara: Precis! Jag tycker lika mycket om både Hofsnäs och Torpa. Är ganska ledsen att Medeltidsdagarna (Torpa stenhus) uteblev p.g.a av Corona.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var på 2 av evenemanget Medeltidsdagarna. Riktigt bra!

      Radera
  6. Dessa förfärliga överhängda fönster, i Sverige förr bara i källare & vedbodar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer