Sommaraktiviteter

När jag känner mig lite rastlös brukar jag ta bilen och köra en vända som ofta går runt på invanda vägar. Jag brukar ta och mata in en SD-minne i bilstereon med förnärvarande 633 soul- och discolåtar och sedan kör jag sakta runt på vägarna som jag visserligen kan utan och innan men vägar som jag vet är väldigt vackra sommartid. Detta sammantaget blir en väldigt skön nostalgisk känsla med olika minnen. Idag tog jag som vanligt med kameran utan att veta om eller vad jag skulle fota, men snart satt där en kvinna intill sin cykel vid vägkanten som jag fotade genom sidorutan och då kom temat upp för bilturen nämligen olika sommaraktiviteter. Nu skulle jag kunna fota än fler bilder på sommaraktiviteter men detta var från bilen eller i närheten av bilen. Det var i huvudsak en biltur ingen fototur.

Kommentarer

  1. Att cykla i värmen, det är en utmärkt sommaraktivitet. Liksom alla vattenaktiviteter förstås.
    Men en promenad på en ångande asfaltsväg, det betackar jag mig.
    Bil med AC... härligt i värmen.
    Tänker på alla gånger min mamma ville ut och åka under sina sista år. För egen del så får det bli elcykel, då jag är rastlös.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker bilen är en bra plats dessa dagar. Elcykel verkar väldigt bra.
      Ha de gott i sommarvärmen.

      Radera
  2. Jag är alltid på jakt efter foton till blogg, instagram, facebook, google maps... Det är kul när man kommer på ett tema.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det underlättar att ha några tema eller motivinrikningar i sitt fotograferande.

      Radera
  3. gillar bilden av bilen din

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer