Piren i Glommen

När jag gick tillbaka från piren idag kom en tankte upp om att jag under 60 år varje sommar då och då besökt detta lilla fiskeläge. När jag var liten grabb semestrade vi ofta i Falkenberg med omnejd och under soliga kvällar eller regniga dagar åkte vi runt för att se oss omkring på samma ställen sommar efter sommar och ett av dessa var just Glommen. Här körde min far fram folkvagnen till fiskebåtarna för att i fiskeboden intill båtarna köpa fisk, jag vill minnas att det var rökt böckling bland annat. Besöken blev en vana så när jag själv semestrade i Falkenberg eller Varberg blev det givetvis minst ett besök varje sommar i Glommen, inte för det var speciellt kul eller så men vanans makt är stor, man skulle köra fram och bara kolla av fiskeläget. Som idag då vi skulle ta vår brunch då kom tanken upp om Glommen och här satte vi oss och kollade ut över havet. Vi enades, jag och frugan, om att stället nog är vackrare nu än förr så nästa år gör vi nog ett besök igen. 

 Här är det 1992 och jag ville ha med barnen ut på piren för att ta en stormig bild.

Kommentarer

  1. Vilken härlig bild på barnen i stormen. Visst är det konstigt hur man envisas med att titta på vissa saker varje år trots att man vet exakt hur det ser ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket konstigt, oftast bara bocka av samma platser och samma vägar år efter år.

      Radera
  2. Vackra bilder som vanligt Tony.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild! Har varit i Glommen vid några tillfällen. Länge sedan. Det är absolut dags för nytt besök!//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, åker man ut mot piren så finns det en enklare parkering och ett litet område till höger om piren som är vackert. Några charmigt utställda bord och bänk finns också.

      Radera
  4. Härlig bild på piren. Har aldrig varit där, såvitt jag minns. Bara seglat förbi på den tiden jag hade segelbåt :)

    SvaraRadera
  5. Barnen ser tämligen vindpinade ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var väl inte för roade av mitt påhitt.

      Radera
  6. Jag har sagt det förut men det tål att upprepas. Dina bilder är fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är alltid trevligt att höra. :-)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.