Attityd runt en bil

Många är de motorburna medelålders män och kvinnor där ute som inte fått visa upp sina jänkarjärn på de årliga motorträffarna under de senaste två somrarna. 
Jag gillade att besöka några av dessa motorträffar och gå loss med kameran, i början var det väl bilarna som lockade att fota och kanske inte alltid ägarna som ofta såg ut som de lämnat garaget på morgonen och satt sig i bilen för att åkta till träffen, de anlände med skitiga oljiga jeans, sliten skinnväst och hasade runt i foppatofflor eller träskor, de visade att de lade allt krut på bilen men de själva... ja ni förstår. 
Sedan hände något, de fixade till sig och lade ned några slantar på egen utstyrsel som harmoniserade fint med deras bil. Det var då jag mer inriktade mig på att fota människorna runt bilarna i stället, även de som besökte evenemangen var kul att fotodokumentera, lite som "street photography" fast på en motorträff. 
Jag bläddrade igenom mina fotomappar nu på morgonen och såg bilder som jag fortfarande gillade.
Men de flesta har jag redan publicerat här på bloggen. För ni som är intresserade av bilar och människor runt bilarna kommer här några länkar till mina inlägg från förr samlade under:

Kommentarer

  1. En karakteristisk Tony-bild som är helt underbar. Street photography är verkligen din grej. Håller helt med dig om "utvecklingen" där. Sedan kan jag tycka att "F-ordet" används lite för flitigt på alla möjliga sätt, men ändå;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig om F-ordet,

      Radera
  2. Det är fint med 50-talskläder och frisyrer till 50-talsbilar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förhöjer väldigt mycket.

      Radera
  3. Häftigt tycker exakt som du fast jag har lite svårt för att fota människor jag blir generad om dom märker något..😊 så för mig blir det bilarna.. ska kolla dina länkar..🤗👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är väl inte helt bekväm med det heller.

      Radera
  4. Glömde att man måste skriva i vem man är här på blogspot..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer