Morgon på stan

Några höftskott under min söndagsmorgonpromenad på stan idag.
En man som njöt av stillheten vid Stora Torget läsande ett finstilt blad.
En ensam ursprungen sko, kanske hade ägaren lite brått för att hinna med sista bussen hem.
En grupp friskusar på väg genom stan på Viskan. 
Bra sätt att ta sig till stan, snart blir det frukost, sa mannen i kajaken.
En relativt ny företeelse i stan, inget jag kanske uppskattar även om just dessa stod snyggt och prydligt uppställda. Ett av två företag som placerar ut dessa elsparkcyklar. 
Numera ligger och står de lite varstans i stan även ute i stadsdelarna.
En Konst(ig) brevlåda.
En McDonalds som försvann från lokalen och in kom Bastard Burgers.
En av det andra företaget elsparkcyklar.
En påminnelse att på tisdag fyller stan 400 år och stan är Borås of course.

Kommentarer

  1. Roliga höftskott. Fina bilder fotografen! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder från din tidiga besök i Borås. Alla städer med (lite) självaktning erbjuder ju dessa el-cyklar. Här har det blivit till en sådan plåga och trafikfara att uthyraren får betala dryga böter för felplacerade cyklar. Bra där!
    Älskar brevlådan:-) En McDonalds som stängt ner! Senast det hände var väl i Luleå för 30 år sedan... Kan berätta att Bastard Burgers är visserligen högrevburgare men skittråkiga enligt mig. Svindyra är de också.

    PS. Hoppas du rapporterar om firandet i Borås. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, i dessa tider vet jag inte riktigt hur firandet blir, troligen C-19 anpassat.
      Då vet jag att det inte blir något besök på Bastard Burgers för mig.
      Ja, elsparkcykeluthyrningen måste ha regler för var man får ställa dem.

      Radera
  3. Bor du i Borås? Jag halkade in här nu när jag googlade Rattugglan i Ljungby och länkade till dig på min blogg här: https://yfronten.blogg.se/ Jag bodde i Borås 97-98 och bor i Ljungby nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor i Borås med omnejd sedan födseln. Tack för länk och kommentar.

      Radera
  4. Snyggt fotat! Du har det rätta fotoögat! Tycker bättre om dina bilder än vad jag gillar dem jag sett av Lars Tunbjörk.
    Kommer ihåg att Gustav VI Adolf höll tal från Rådhustrappan, när stan fyllde 350. Såg en skymt av honom då jag gick från Bäckäng ner till stationen.

    SvaraRadera
  5. Just idag har jag funderat över att åka till Borås. Skulle vilja handla lite igen. Det var så länge sedan p.g.a. de rådande omständigheterna. Annars är jag där en gång i månaden.
    Okej, du har övertalat mig ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer