Sommarjobbet 1971


Då var det strax sommarlov 1971. Sommarjobbet var redan fixat, syfabriken hemma i byn för andra året i rad. Troligen fanns denna byxmodell på reklamannonsen redan under pressarfötterna på fabriken. Om bara 2 veckor skulle jag sitta och klippa trådrester från färdigsydda byxor och vränga dem till räta innan de pressades och avsynades. Sommaren 1972 blev det fast jobb på syfabriken och där stannade jag i 4 år, tills körkort och värnplikt var avklarat.

När jag nu har pensionärsåldern inne så händer det väl att jag ser tillbaka någon gång ibland. Särskilt då jag ser en reklamannons i Borås Tidning från 1971, från Erla-bolaget där jag började jobba.

Kommentarer

  1. Bara ett litet test.😎

    Johnny

    SvaraRadera
  2. Okej Johnny det funkar med popupfönster för kommentar. Nackdelen verkar vara att jag inte kan svara dig utan det blir en ny kommentar under din.

    SvaraRadera
  3. Ja, då vet jag men som syr i ditt hushåll;-)

    SvaraRadera
  4. Haha... möjligen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer