Borås Art Biennial 2021 #2

Stadsvyer och lite gammalt och nytt av Borås street art/public art.
Hade det inte stått skyltar vid grusgången genom parken hade jag inte noterat de tre stenarna.
Jin Mustafa - Untitled 2021
Spänd över den gamla springbrunnen på Stora Torget hade man spänt upp konstverket av Janet Echelman - 1.78
Här nedan kommer nog i mitt tyckte ett väldigt konstigt konstverk. Två "stenstolpar" som naturen och jordmånen själv mönstrat fanns på inte mindre än tre ställen i stan. Konstnären är Nolan Oswald Dennis och stolparna kallas Xenolith Field. Högtravande och märkligt beskrivning av hur konstnären ser och vill förmedla med dessa föremål finns att läsa... men vem orkar det.

Kommentarer

  1. Här kommer min bloggtitel väl till pass - "konst eller konstigt";-)
    Men den där "upphängda båten" gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag jag tänkte på dig :-)

      Radera
  2. En härlig blå himmel över stan

    SvaraRadera
  3. Många spännande konstverk må jag säga

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer