1972-2021... en era är över

"Minnesanteckning 210502". 

Nu... och jag menar nu är det inget kvar av det jag ville bli av med inom vinyl, cd och kassetter. 
En tur till Göteborg och så var dessa tre boxar sålda. Resten är några enstaka CD och några gamla blandband som får ligga i en låda långt in i en garderob. Inget av värde finns kvar.
The Complete 50s Masters och The Essential 60s Masters av Elvis originalinspelningar.
Frank Sinatra - The Capitol Years täckte in alla 20 vinylalbumen mellan 1953-1961 i originalkonvoluten. Sedan startade Frank sitt eget bolag Reprise records 1960. 

 ... och det känns väldigt bra.

Kommentarer

  1. Det skulle vara skoj att veta vad "samlarna" var beredda att betala för dna skivor och kameror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gamla analoga kamerorna har ringa värde, jag köpte dem för 10-50:- styck på olika loppisar runt om i länet. Under några år lämnades många in där och jag tyckte det var kul att samla på dem.
      Vinylen kanske har ett värde men det är så många parametrar för att allt skall stämma och vara värd några större summor. Skick, pressningsnummer, utgåvor, skick på konvolutet och efterfrågan på grupp eller artist. Många tror att deras LP är guld värd bara det Elvis-LP eller likande, så är det inte. Många av dessa har jag också köpt på loppisar under senare år. Min första LP-samling sålde jag i omgångar för många-många år sedan, då gick de pengarna till mitt fotointresse istället, då de Nikonkameror och objektiv jag köpte var dyra. :-)

      Radera
  2. Jag blir inspirerad att göra mig av med LP-skivorna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man väl börjat att ta tag i det så går det lätt och ingen saknad heller.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.