En ny era...

 ... har börjat, sa frugan igår då mannen bar ut mina stereoprylar. 

Efter 49 år av vinyl, kassetter och stereoanläggningar tog jag tag i det sista och lade ut på begagnatmarknaden. Ville göra ett ordentligt avslut och inte ha något kvar, alla vinyler är sålda under de senaste veckorna och som sagt igår sålde jag en billigare förstärkare och tillika högtalare som jag köpt på senare år. Men också min Technics skivspelare som jag köpte 1979, den har jag behållit i alla år fast jag bytt de andra stereoprylarna lite då och då under åren.

Var sak har sin tid och känslan nu är riktigt skön.


Kommentarer

  1. Så kul att kunna sälja av sina grejer till köpare som uppskattar dem.
    Feng Shui-känsla i hela huset nu. ;)

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS! Bra jobbat där! Önskar att min man hade kommit lika långt som du. Han har inte ens börjat...

    SvaraRadera
  3. Du är nog duktig på att underhålla din utrustning. Jag har aldrig kunnat sälja någon utrustning, det har blivit tippen när de börjat strula.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skall ha mycket tur och lägga sig på ett bra pris. Jag brukar tänka som så att vill jag själv köpa denna pryl för det priset... och då lägger jag mig lite under. Sedan är jag inte ute efter att tjäna pengar utan mer att prylarna kommer till personer som uppskattar sakerna. Tack för kommentar.

      Radera
  4. Verkligen en ny era, en stereo var ju det första man köpte som ung för pengarna från första sommarjobbet. Har för länge sedan sålt den stora stereon i delar till olika vänner och bekanta, idag har jag bara kvar en sk midistereo och när den upphör att fungera lär ingen ny inskaffas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, jag lyssnar mest via Spotify (gratisversion) eller på mina MP3 som jag har på en hårddisk. Oftast blir det ett hoppande mellan låtar och artister och sällan någon längre stund.

      Radera
  5. Herr Stofil muttrar något om tidens ände....villfarelser och elände...vi som inte kommit in i mp3värden än vart är världen på väg=)
    Får man vara så nyfiken att fråga vad frugan lyssnar på?=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog inte så mycket musik för henne, hon hänger med när jag lyssnar.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.