Bygone era

För nu är jag nästan helt utan vinyler. Från att jag sålt i stort sett allt för 25 år sedan, köpte jag åter på mig vinyler i form av billiga loppisvinyler i stort antal under några år för 6-7 år sedan. Mycket av detta har redan sålt billigt eller skänkts till män i min ålder som vill samla. Nu hade jag bara kvar det som var ungdomsminnen i form av LP och singlar, men som aldrig spelades längre. Jag satte ut samlingen på marketplace att jag ville bli av med allt, inget plockade av det som passade en ev. köpare. 

Så kom han då i förra veckan, en yngre man som ville köpa allt, det var hans grej att göra så. NU var jag vinyllös... så när som på denna LP-box med Frank Sinatra’s kompletta skivsläpp på bolaget Capitol under 50-talet. I boxen hade jag stoppat in 3 original-LP med Peggy Lee, vilket jag inte kom ihåg. 

Men okej, stereon är kvar så om barnbarn undrar var det är för mystisk grej som farfar har, kan jag sätta på en LP med Frank's låtar från någon av alla hans LP under 50-talet - The Capitol Years.

 

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer