Skogsbada

Idag skulle jag testa en ny vandringsled på 6,7 km som utgår från Kronängs IF idrottsanläggning på Gässlösa i södra Borås. Efter ca 1,5 km stötte jag på denna vackra tjärn som visade sig vara vandringens höjdpunkt motivmässigt. Efter det blev det en ordentlig stigning på en mer eller mindre upptrampad stig och sedan ut på en grusväg intill Riksväg 27. 
Hur det än var så kände jag att leden inte gav mig något utan det verkade som man lite pliktskyldigt skulle göra en led och som man banade upp kors och tvärs i ett begränsat område. 
Tack vare smartphonens GPS kunde jag gena på ett ställe så dagens vandring blev 5 km. Någon mer vandring på denna slinga blir det inte igen.

Kommentarer

  1. nya vandrings leder och natur kan bli spännande av sig
    man vet aldrig vad som väntar
    själv så längtar jag ut till lederna snart igen då det får torka upp och bli lite varmare

    SvaraRadera
  2. Superfin bild på skogstjärnen.
    Trevlig helg //Kaj

    SvaraRadera
  3. Skylten var ju höjdpunkten=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.