Arrangera

Jag har genom åren varit väldigt dålig på att arrangera bildmotiv, för mig har det varit lättare att slänga upp kameran och återigen ta ett snap shot. Det här med att grotta ned mig i bildkomposition och leta vinklar är något som jag i varit fall inte medvetet gör, kanske mer omedvetet egentligen. Jag ser att många är duktiga på att arrangera stilleben och andra tillrättalagda motiv och bilder. Man kan göra mycket inom hemmet med den typen av motiv. 

När Fototriss denna vecka har temat ”vid vatten” ville jag tänka lite annorlunda än att t.ex. ta mig till en sjö och fota. Så en tanke kom upp om motivet ovan, nu blev det ca 6 bilder sedan kände jag att det fick vara. Men jag hade i alla fall tagit min bildidé och arrangerat en bild utifrån den. 🙂

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer