Elvis till bilstereon

Jag hittade en gammal bild från 1975 där jag håller på att spela in Elvisvinylerna till ett kassettband att ha i bilen.

1975 var kanske Elvis djupt nere i en dalgång både musikaliskt och personligt, det kom visserligen några mediokra skivsläpp under mitten av 70-talet men inget som passade mig. Men det hindrade inte mig från att gilla Elvis tidigare produktioner, för under tidiga 70-talet var det mest Elvis och tidig RocknRoll som gällde för mig. Fortfarande gick det att hitta gamla Elvisvinyler i mindre TV & Radioaffärer i olika små städer som inte hade så stor omsättning på vinylerna, singlar och EP som blivit kvar sedan 60-talet. Några av vinylerna på bilden har gått genom skivspottare i raggarbilar och hade ett uruselt skick. Andra är sådana som jag hittade "kvarglömda" i någon radioaffär.

Under tiden jag spelade in kassettbandet lade jag ut skivorna på golvet och tog denna bild med en kompaktkamera laddad med Kodacolor.

Kommentarer

  1. konstigt nog så har jag aldrig vart ett riktig elvis fan av mig
    gillar enbart några låtar av han och då från dom tidiga åren
    men visst var han en stor artist och namn och rösten hade han som ingen annan hade

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer