Foto och Facebook


Just nu det är ett mellanläge för mig fotograferingsmässigt, för det blir glesare mellan bildmapparna på datorn och de mappar som matas in från kameran innehåller allt färre bilder. Mitt Instagram fylls med äldre men i mitt tycket bra bilder, men det är mest bara för att upprätthålla nån typ av vana och närvaro.


Min ambivalenta hållning mot Facebook, där jag har ett konto som jag under åren avaktiverat och aktiverat ett antal gånger, tog sig ett lite annorlunda uttryck för några dagar sedan. Jag tog bort alla mina ”vänner”, så kanske man inte får göra men jag gjorde det. Jag kunde visserligen bara tagit bort de som inte gör något eget och inte ta bort alla, men så blev det.

Nu är jag vänfri på Facebook, ja kanske jag är det på flera plan än på Facebook hädanefter. ;-) 

Men jag orkar inte med när det bara delas meningslös skit som ex. ”Dela detta om du älskar dina barn” och bortsprungna djur 80 mil från den som delar. Det är så befriande när någon verkligen delar med sig av vad som händer i deras liv just nu, som gör något eget och inte bara delar strunt och plattityder. Så jag är fortfarande kvar på Facebook, men utan vänner. 

Nu är ju Facebook som de är, så de pushar mig att leta vänner för en mer tillfredsställande närvaro på deras plattform. Men först nu är Facebook väldigt tillfredsställande, jag kollar Marketplace, jag följer en del sidor som jag gillar.

Kommentarer

  1. Skövde-Putte30 augusti, 2020

    Jag är helt Facebook-fri, sedan ett par år tillbaka.
    Kan väl säga att jag aldrig känt mig så fri som nu.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får bli min förebild :-)

      Radera
  2. En sund inställning Tony! och man kan ju - och får - ändra sig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer