Jag vandrar Borås GIF MTB-bana

Idag blev det 11,5 km vandring på Borås GIF 14 km mountain bike bana. Vädret var strålande men kanske lite för varmt (24 grader) men det funkade bra. Att det inte blev 14 km berodde på att jag inte gick fram till GIF-stugan i Sparsör utan genade av innan. Sträckan var blandad med grusväg, vackra skogsstigar, fin sträcka över en mosse och vissa bitar mer sönderkört av MTB-cyklarna. Tanken är så klart inte att man skall vandra på sträckan, men jag är nöjd med sträckan ändå. 2,15 tim tog det.

In på sträckan vid Hyberg















4 km avklarade





Ut på Knektåsavägen





Här har jag kommit ut på mossen, leden tar mig runt stor del av mossen

Här har jag nog vandrat ca 8 km







Här går jag på en del jag gick häromdagen

Bakom krönet är cirkeln sluten på min vandring och jag är framme på Hybergsvägen igen. Min fru hämtar upp mig där borta.

Kommentarer

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer