BP i Harlösa r3visited



Det blev ett tredje stopp på Nostalgimacken i Harlösa, första gången var juli 2010, andra gången aug 2013 och så nu juni 2020.
För varje gång blir det mer prylar och som jag upplevde det lite rörigare. Samlare har svårt att sätta stopp, det blir ofta att allt skall visas och ställas ut, likadana saker står på rad och det kan kännas för mycket i vart fall för en mack som faktiskt varit en riktig bensinstation och verkstad.
Men så är det med samlare av alla slag, det är svårt att sätta stopp, i vart fall på det man bör visa upp. Men hur som helst för en förstagångsbesökare och mackintresserad är det en upplevelse.

















Kommentarer

  1. Mycket trevligt
    och alla dessa fina skyltar och dekaler
    har lite koll på vart dom finns någonstans men ser jag en gammal mack så stannar jag till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan alltid vara något att fota eller upptäcka.

      Radera
  2. This is so cool ... everything has a retro design. Used for self-portrait location definitely looks slick in the picture.
    Thank you for reviewing it.
    Greetings from Indonesia.

    SvaraRadera
  3. Precis så kände jag när jag senast besökte Åsle Tås jordbruksmuseum. Första gången var jag helt fascinerad, det fanns många prylar jag kände igen från min barndom. Andra gången, några år senare, var det så mycket prylar så det kändes inte alls attraktivt. Det finns ju ett talesätt som heter "För mycket skämmer allt", nu förstår jag innebörden av det. Det verkar vara litet så även på BP-macken du visar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det, jag kan ofta se att det är svårt att sätta stopp. Men kan samla men man behöver inte visa upp exakt likadana saker.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.