Stressat värre i Krökling



Det som skulle bli en skön promenad i Kröklings naturområde på lördagsförmiddagen, ändrades då frugan efter några kilometer upptäcker att hon tappat mobilfodralet innehållande smartphone, körkort och bankkort. Ett intensivt letande kors och tvärs på de stigar och platser vi gått och fotograferat inleddes. Jag ringde med jämna mellanrum till hennes telefon för att kunna lokalisera den i skogen - Inte ett ljud hördes.
Om och om igen utgick vi från platsen där hon upptäckte förlusten (bilden längst ned), efter kanske fjärde gången när jag är ute på min tredje vända i skogen hittar hon den just där. Trots att jag stått där några minuter tidigare och ringt till telefonen. Den har åkte ned i ett hål med högtalaren ned i jorden och bara med en liten bit av telefonkanten syntes om man tittade oerhört noga just där.
Slutet gott... och skön promenad ändrades till en rejäl motionsrunda i skogen, uppstressat både för hjärna och kropp.
Bekvämligheten att ha kort och telefon i samma fodral fick en ändring på eftermiddagen. ID, bankkort och smartphone i samma fodral är kanske ingen bra idé, trots bekvämlighet.



















Kommentarer

  1. Wow så fint, superläckra bilder!

    Vilken tur ni fann telefonen igen. Det är inte angenämt när den inte finns där den ska finnas. Jag har också bankkoret i den, men inte id-kortet. Jag har funderat mer än en gång hur bra det är att ha både telefon o bankkort tillsammans, men trots allt tror jag att jag har koll på min telefon :-)

    Kollade var den här platsen ligger. Misstänker att den finns intill Gringi utanför Ulricehamn!? Det utflyktsmålet lockar mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Platsen i Sparsör utmed väg 42 mellan Borås och Fristad. Jag lade in en platslänk i slutet av inlägget. Glömde det innan.

      Radera
    2. Tyvärr, jag ser ingen länk! :-(

      Radera
    3. Under sista bilden i inlägget finns en rad där det står: Plats:.........
      Den länkar till Google kartor och visar var jag satt kartnålen för platsen jag besök.

      Radera
    4. Tack! Nu ser jag, det gäller att ha korpgluggarna på span! :-) Absolut vill jag åka dit någon gång i sommar, men det får bli litet varmare först. Idag är termometern snål med utomhustermometern, men solen skiner i alla fall. Alltid något!

      Radera
    5. Ja idag är det 5,5 kl 11:23 skönare att vänta till temperaturen stiger igen.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer