Hållplats Lövesik

Jag är väl kroniskt yrkesskadad men fortfarande slänger jag ett öga in mot hållplatskurer då jag åker förbi i bilen. Dessutom noterar jag alla dessa vackra egenhändigt gjorda hållplatskurer runt om i Sverige som finns utmed de små vägar där det ännu finns en busslinje.
Som här där länstrafikbolaget och kommunen kanske inte anser att en hållplatskur är ekonomiskt försvarbar.
Men då tar de boende i området saken i egna händer och snickrar ihop en snyggare och bättre hållplatskur för skolbarnen och de vuxna som går på bussen här i Lövesik, en blomsterlåda och en bänk i solväggen och är det regn och snö finns ett bra skydd inne i kuren.
Texten på tidtabellen är gles det är mest vitt papper, men jag kan se att än så länge har de en turtäthet på 4 turer på morgonen och 5 turer på eftermiddagen, men snart är det sommarlov då dras turerna in.

Sa jag yrkesskadad ;-)

Kommentarer

  1. samma här :-)
    jag går och kollar in våra fläktar som sitter i butiker ovanför dörrarna in
    och skojar med frugan och säger
    den kanske jag har monterat

    SvaraRadera
  2. Japp, busskuren funkar fint. På sommaren blir det beställningstrafik så den funkar då också. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer