Trädgård

Vår lilla trädgård känns ganska bra att ha just nu i dessa tiden. Den har under de flesta av åren vi bott här varit ganska lätt att sköta om, men nu planerar jag och frun att göra den ännu lättare att sköta.

Det planeras det att göra trädgården ännu lite mer lättjobbad, soptunnorna kommer ni ihåg från förra veckan. Idag skall jag ut och gräva upp tre buskar som står vid tomtgränsen, vackra när de blommar men mest risiga all annan tid på året. Kanske blir det sedan ett staket mot granntomten, utan buskar blir gräsmattan lättklippt, särskilt nu efter mossrivningen.

Nu tycker ni kanske att det är ju nu i pensionärsåldern som jag kan sköta en liten trädgård. Men åren går fort och jag vill göra annat och när C-19 -tiden är över och jag förhoppningsvis finns med efter det, och det finns annat som kanske är roligare.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer