Staket


Av gårdagens planerade tre buskborttagningar stannade det vid två. Vi såg att det genast blev mer symmetri mot häckar och andra buskar när två togs bort.

Igår köptes också staketet till tomtgränsen på framsidan av huset. Jag skulle köpt tryckimpregnerat lösvirke och fixat ett staket, men det blev färdigsnickrade impregnerade sektioner istället.
Alla vet att det inte är någon högre kvalitet på dessa men ett antal år skall de väl vara okej.
Jag spettade ned lösvirkesstolpar och lyckades få ned dem på ett bra djup och på rätt avstånd för varje sektions fastsättning. Det är väl den lilla nackdelen med färdiga sektioner, att stolparna måste ned på centimetern när för att fästa sektionen mot den andra. Jag blev överraskad hur snabbt det gick att få upp de 14 meterna, efter 2,5 timme var vi klara. Det väloljade teamet lyckades igen. ;-)

Nu återstår kapning av stolpar och ev. stolphattar på dessa. Lite överkurs med stolphattar men kanske höjer det utseendet något.

Kommentarer

  1. Skövde-Putte16 april, 2020

    "Själv är bäste dräng"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med en stor portion tur så... :-)

      Radera
  2. jag har ett liknande jobb framför mig själv
    vårt har blåst sönder i dessa kraftiga vindarna vi har haft nu en tid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid jobb under vårsäsongen.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer