Raska-Minas stuga

Jag i 70-talets början.
Ett besök på Raska-Minas stuga skall till ungefär vart 25-30'e år, nu var det dags igen. Jag och frugan tog en förmiddags biltur till stugan.
Jag har lite svårt för tillrättalagda sevärdheter och utflyktsmål och detta är ett sådant.
Visst, det är vackert restaurerat, fin omgivning... men lite för tillrättalagt.

Raska-Minas stuga är ett torp från 1800-talet med torvtak och autentisk inredning.
Här kan man äta sin medhavda matsäck vid Raska-Minas köksbord. På tomten finns också en källa med vatten "Raska-Minas källa".

Bilderna runt texten är från ca 1971-72. Tillsammans med bl.a. mina mor- och farföräldrar.
Släkt och mor- och farföräldrar. Jag stående i orange jacka, ca 1971-72.

Så här ser det ut mars 2020.











Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer