Gianni Versace Retrospective

Utställningen Gianni Versace Retrospective är en storsatsning för Borås och Textilmuseet.
Idag var jag och kollade på den och den var precis så bra som jag förstod då jag sett bilder från utställningen. Väl värd ett besök.

Gianni Versace, 1946-1997, var en italiensk modeskapare. Hans mor var sömmerska och Versace blev tidigt intresserad av design och sömnad. Han designade sin första klänning som nioåring. 1972 flyttade Versace till Milano för att arbeta som modedesigner och 1978 presenterade han sin första damkollektion i sitt eget namn, vid en modevisning i Milano. 1982 vann han den första av en lång rad utmärkelser som "bästa modeskapare" för sin vinterkollektion 1982/1983. Versace samarbetade även med operan La Scala i Milano och designade kostymer för baletter.

Upphovsrätten gäller bilderna nedan!













































Mina bilder här ovan är fotade med frihand och teleobjektiv. Jag blir mer och mer imponerad av vad denna billiga Nikon D3300 med de båda kitzommarna (AF-S 18-55mm och 55-200mm) kan åstakomma.

Kommentarer

  1. Not my cup of tea. Modet alltså. Bilderna är kanon och väldigt skarpa för att fotats med handhållen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer