Älmås med Svarttjärn i Borås

Vandringens dag infaller alltid den andra lördagen i september, alltså idag!
Men eftersom dagen just börjat lägger jag in förra helgens (8 sep) vandring i Boråstrakten. Som ni ser blev det inte bara ett klevande i skogen utan en och annan svamp fastnade på bild och även ett par bilder på mig själv och frugan, och som sig bör en termosbild.

Älmås naturreservat besöktes även 31 aug och det inlägget hittar du på denna länk: https://kulturinatur.blogspot.com/2019/08/almas-naturreservat-i-boras.html























Kommentarer

  1. Härliga bilder av en natur som just lämnat sommaren och jagar vidare mot hösten. Du sitter på huk när du fotar svampar? Jag lägger mig raklång för att fånga dem i deras naturliga höjd. Min Nikon 7100 saknar finessen att kunna vinkla displayen, så det ser säkert komiskt ut när 193 cm Stefan ligger utslängd i moder natur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja... här var det nog bara en bild på detta sätt. Jag brukar lägga kameran på marken, hellre tar jag med min Sony Nex-6 med vinklingsbar display när det blir detaljbilder på blommor och svampar. Det är så blött i skogen nu så raklång blir det inte för mig, men på sommaren händer det.

      Radera
  2. Svar
    1. Skall ta mig dit och fota när det är dimmigt tänkte jag :-)

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer