Vattentornet i Dannike

Trots att jag är uppvuxen i Dannike och att jag under några år bodde ett stenkast från vattentornet har jag (vad jag minns) inte varit uppe vid det under alla år.
Det har under många år förbryllat mig att man inte längre ser det från vägen, så idag åkte jag upp den lilla sidovägen, men trots att jag var framme där vägen tog slut, såg jag inget vattentorn.
Jag gick ur bilen och skulle leta mig fram till tornet, kanske gick jag 30 steg så helt plötsligt stod det där inbäddat i lövverket.
Nu var det kanske inte det största tornet jag sett, men det var anpassat för hushållen som nyttjade vattnet från tornet i byns centrum på den tiden.
Nu är det avbockat från min "att göra lista".
På mitt inlägg Dannike från ovan ser man vattentornet bättre.
Vattentornet används inte längre.




Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer