En klassiker från Nikon

Denna kamera har vart i familjens ägo sedan den var ny, den köptes då Nikon annonserade om att det var dags att lägg ned tillverkningen av denna mekaniska och manuella kamera, den användes oerhört sparsamt under några år i början av 90-talet. Därefter svalnande intresset och mer automatiska kameror fyllde bättre sin funktion i familjen.
Den blev liggande i kameraväskan och där fick den ligga. Den plockade upp och ställdes på hyllan då de analoga kamerorna vann mark igen, några bilder på kameran på sociala medier väckte intresse och lockade om att ha en liknande kamera.
Men jag som fotat med dessa insåg att de gjort sitt i mitt liv, som alltid är det kul att ställa upp dessa fina kameror på hyllan under en period, men man kommer till en punkt att det är synd att de står som hyllvärmare och inte används av de som kanske vill ha en verkligt robust och fin analog kamera.
Jag har nu kommit till en punkt då jag känner att det är dags att kolla upp om det finns något intresse av min oerhört fina Nikon FM2n med objektiv och motor så nu ligger den på Blocket.







Edit:
2019-11-09 Min Nikon FM2n med Nikkor 50mm f1,4 och MD12 (Motor Drive 12) i nyskick lämnade hyllan igår. Jag hade haft ute den på blocket i 2 omgångar under hösten men det var svagt intresse. Särskilt då jag inte vill skicka det som paket över Sverige. Men så kom rätt köpare och utan krångel, prut och annat strul så bytte kamerapaketet ägare igår. Kul att sälja till intresserade som verkligen tänker använda prylarna, precis så som jag tänkt och hoppades.

Kommentarer

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer