Tivedens Nationalpark - ett stort Nja

Jag var lite nyfiken rent allmänt på Tivedens Nationalpark, så igår tog vi en biltur upp och igenom Tiveden och nationalparken. Ett kortare stopp vid huvudentrén blev det för överfulla parkeringar gjorde att jag inte kunde mer än kolla precis vid entrén. Det fanns utrymme att planera fler parkeringsplatser utan att inkräkta på parkens yta. Jag vet inte om ansvariga tycker det är bättre med irriterade besökare med köbildningar på den smala grusvägen i väntan på p-plats, än att planera några fler platser på den trekant som finns mellan parkering och de två in-utfartsvägar till den smala huvudvägen. Mobiltäckning kan man glömma, kommer man ifrån varandra (eller nåt händer) så finns det ingen täckning, så varken sms eller samtal funkar.
Men nu har jag lite koll på hur parken/skogen ser ut i stora drag. Summan blev: Första och sista gången till Tivedens Nationalpark - Check! I vart fall i väntan till jag blir en rejäl skogsmulle.







Kommentarer

  1. Håller med om den dåliga mobil mottagningen där
    vet inte hur det är i nationalparker om tillstånd att sätta upp master där

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer