En Mafioso och en Cigarr på Steinbrenner & Nyberg

Det blev en "Hit and Run" på Ikea i Göteborg igår. Ny matta under det nya (beg) och större matbordet krävdes. Så vi kollade kolla nätet, tog bilen ned till Kållered, in och grabbade mattan, och så ut genom kassorna.
Därefter var det dags för fika, vi avstod fika på Ikea. Jag drog mig till minnes fina fikastunder på Steinbrenner & Nyberg (bageributiken) strax väster om Mölndals centrum. Lugnt läge, bra att parkera bilen, lugn atmosfär trots strid ström av gäster.
När jag kom dit första gången för några år sedan tyckte jag det låg mitt ute på slätten helt självt, men med åren har Mölndal vuxit så nu ligger det inte så avsides som jag tyckte första gången.
Denna gång blev det en Mafioso och en Cigarr (bakverk) och 2 kaffe.

På vägen ut till bilen fotade jag denna vackra Harley, jag glömde att fota reg.numret för att kolla upp år och modell. Kanske någon läsare vet fakta om denna Harleymodell?



Fotat med iPhone 7

Kommentarer

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer