Pyssel och knåp

Håller på att skifta dator då både dator och Windows 7 snart har gjort sitt. En nyare dator finns redan i hemmet men också den med Windows 7, så nu har jag införskaffat Windows 10 som installerats på en ny SSD-disc som plockats in i den.
Lagringshårddisken med bilder är nu också överflyttad. Nu återstår att se till så att alla inloggningar till allt därute i cyberrymden följer med och dubbelkollas på den gamla datorn så inget missas.
Som tur är är det inte så ofta datorbyte sker numera. Dessutom verkar allt fungera bra.

Kommentarer

  1. windows 10 är trevligt system, men jag tycker att google chrome går bättre på windows 7 pro för mig vart fall, kan hända för att jag har ett för gammalt moderkort fortfarande för ett nyare windows 10 det som kan händer med chrome det är att allt fryser och mitt chache minne blir fullt står det i chrome för mig
    men under windows 7 så fungerar chrome utmärkt
    men edge i windows 10 fungerar bra det med tycker jag och det fryser aldrig för mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min "nya" dator har mycket bättre prestanda än min tidigare, den förra var en 13 år gammal kontorsdator, nuvarande är en avdankad speldator. Visserligen onödigt kraftig för det jag gör som Google och kolla foton och redigerar lite lätt. Kör numera bara fotoredigering på gratisprogram, hoppas jag kan lära mig och fortsätta på dessa.

      Radera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer