Obbhults Gård i Rolfstorp

Dagens biltur gick genom de vackra bokskogarna i Åkulla strax öster om Varberg. Det blev ett fikastopp på Obbhults Gård (https://www.obbhultsgard.com/) där det blev fralla och kaffe och en kraftig smäll i huvudet med blodutgjutelse p.g.a. lågt i tak och frilagda takbjälkar. Men det är sånt vi fullvuxna (187cm) får vara beredd på i dessa gamla hus. En något oklar och rörig avdelning där vi beställde kaffe och tilltugg gav ett minus i min fikabok.

























Kommentarer

  1. fina bilder från ett mysigt ställe verkar det som
    själv så slår jag aldrig huvudet i taket, det går bara inte för mig......... jag är för kort :-)
    eller mina ben är för korta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar


Vid svårighet att kommentera använd Kommentera som: "Anonym" eller "Namn/webbplats". Som finns under den lilla gråa trekant/pilen om du klickar på den.

Antal besökare

Arkiverat

Visa mer