Nikon Coolpix P7800

I serien "kameror jag ägt och använt - digitala" kommer jag nu fram till min eller rättare sagt frugans Nikon Coolpix P7800. Detta var Nikons mest avancerade kompakt i fråga om slitstyrka, byggkvalitet och mängden av inställningar. Den hade ett rejält zoomobjektiv på motsvarande 28-200mm med den fina ljusstyrkan på f2,0 till 4,0.
P7800 var den sista i en lång rad av Nikons High End-Premiumkompakter som för mig en gång började med P5000 vidare till P7000 och P7100. En bra kamera att ha med sig, kanske var den lite för stor för att lägga i fickan på jackan, men oöm nog att låta hänga och slänga runt axeln eller halsen.

Igår sålde jag den på blocket efter tre år i vår tjänst och idag befinner den sig ute på uppdrag med den nye ägaren, en man som skall göra tuffa vandringar i skog och mark.








Kommentarer